Diş Çekimi Sonrası

Diş Çekimi Sonrası

• Diş Çekimi sonrasında; çekim boşluğundan 24 saat sızıntı şeklinde kanama olabilir.
  • Lokal anestezinin geçmesi sonrasında iğnenin girdiği yumuşak doku bölgesinde geçici bir ağrı oluşabilir.
  • Diş çekiminden sonra hasta 2 saat hiçbir şey yememeli,24 saat mümkünse o tarafı çiğnemede aktif olarak kullanmamalıdır.
  • Çekimi takiben ağızdaki tampon 30 dk sıkı şekilde ısırılmalıdır.Kanamanın devam ettiği durumlarda hekiminizin verdiği steril gazlı bezler her yarım saatte bir olacak şekilde değiştirilmelidir.
  • Asprin dışındaki ağrı kesiciler hekim tarafından önerilebilir
  • Çekimi takiben 24 saat boyunca çok sıcak ve sert gıdalar tüketilmemelidir.
  • Hastanın oral hijyen düzeyi kötü (ağız ve diş bakım alışkanlıkları yetersiz) ise eksiklikleri giderici önlemler alınmalıdır.
  • Hastaya tedavinin başarısının uygun ağız bakım alışkanlıklarına bağlı olduğu ifade edilmelidir.
  • Çekim sonrası hasta ağzındaki birikintiyi emerek tükürmemeli mümkün oldukça yutmaya çalışmalı,ağzını suyla çalkalamamalıdır.Aksi taktirde çekim boşluğundaki kan sağlıklı pıhtılaşamaz ve iyileşme de sorunlu ve gecikmeli olur.
  • Çekim bölgesinde 2 gün içinde oluşan yoğun ağrı, iyileşmede bozukluk olduğunun habercisidir.Mutlaka diş hekimine başvurulmalıdır.