Amalgam veya Kompozit Dolgulardan Sonra

Amalgam veya Kompozit Dolgulardan Sonra

Amalgam (metal görünümlü) veya kompozit(diş görünümünde) dolgulardan sonra 7-10 gün süresince sızlama şeklinde ağrı oluşabilir. Bu durum diş özünün (pulpasının) çürük temizleme sırasında uygulanan kuvvete ve dolgu malzemesine verdiği normal bir tepkidir. Dişinize derin veya yaygın (büyük) bir dolgu yapıldı ise dolgu yapıldıktan sonra hemen sonra veya uzun dönemde diş özünde (pulpa) iltihap oluşabilir ve dişinize kanal tedavisi veya çekim uygulanma olasılığı her zaman vardır.

• Diş çürüğünün dolgu ile tedavisinden sonra hasta anestezi ile çalışılmışsa anestezi dağılmadan (uyuşukluk geçmeden) hiçbir şey yememelidir.
  • Lokal anestezinin geçmesi sonrasında iğnenin girdiği yumuşak doku bölgesinde geçici bir ağrı oluşabilir.
  • Dolgu yapıldıktan sonra geçecek ilk 24 saat içinde,renklendirici ajanları (salça, çilek, dut, kakaolu ürünler vb.) tüketmekten kaçınılmalıdır.
  • Çocuğunuzun oral hijyen düzeyi kötü (ağız ve diş bakım alışkanlıkları yetersiz) ise eksiklikleri giderici önlemler alınmalıdır. Yapılan dolgunun başarısı, ağrısız şekilde ağızda kalma süresi aynı zamanda uygun ağız bakım alışkanlıklarına bağlıdır